Afsted til San José

Det er tirsdag. Det er maj. Det er 2011. Det er rejsedag. Oppe kl. 04:30, bad, pakke det sidste og afsted til lufthavnen. Efter hurtig check-in var det tid til morgenmad i Novia lounge inden flyet til LHR. 2 timer er jo ren opvarmning når man ved hvor langt man skal. I LHR havde jeg 2½ time som efter et ekstra security check blev til godt 90 min. En af mine bedste kammeraters lillebror er i British Airways og havde tryllet med billetterne og skaffet Business Class hele vejen. På en betingelse. At jeg benyttede mulighederne og gik i BA Lounge i LHR. Så det måtte jeg jo prøve. Jeg må sige jeg godt kunne vende mig til det. Der var et lækkert udvalg af snacks, vin, vand, frugt, kager, brød, aviser osv.
Efter at havde nydt livet i 45 min smuttede jeg ud til SFO flyet.
Club World kalder BA deres Business Class på intercontinentale flyvninger. DET KAN JEG OGSÅ GODT VENDE MIG TIL.
Hver passager får en lille kabine (jeg sad med ryggen til flyveretningen) hvor man har sit sæde der sammen med fodstøtten kan laves til en helt flad seng (dog kun ca. 175 cm lang = krøllede ben).

BA Club World

Der er VOD med masser af film, en skuffe til laptop/papirer og hvad man ellers vil have i “kabinen” uden at skulle gå i tasken hele tiden og et bord der kan foldes ud så det er dobbelt størrelse af et normalt monkey class bord.

Pga. askeskyen var flyvetiden forlænget med 45 min til godt 11 timer og 15 min. Men de går hurtigt når man hygger sig. Jeg havde en masse noter jeg skulle læse igennem. Så fik vi mad. Så kunne man lige sove lidt (3 timer). Se en film. Få mad igen. Og så var man fremme. Alt i alt en fin tur.

Da jeg kom ud af flyet glad og fornøjet blev jeg mødt af 2 Homeland Security folk. De trak mig til side og checkede pas. Jeg har nok set mistænksom ud. Videre til imigrations, hvor der faktisk ikke var kø. Tror jeg stod i 12 min før det blev min tur. Igen må jeg have set mistænksom ud for jeg blev stillet en masse forskellige spørgsmål om min rejse. Ikke de der standard med hvad laver du og hvorfor er du her. Han ville vide hvilken Cisco partner jeg arbejdede for, hvor længe jeg havde arbejdet der, om jeg havde et adgangskort med billede til min arbejdsplads, om jeg kunne nævne nogen Cisco produkter, om jeg kunne nævne nogen nye Cisco produkter der lige var kommet frem, han ville se et visitkort. Yderst spændende samtale. Videre til bagagen som allerede var på båndet og så over til Customs. Her blev jeg udvalgt at den glade tolders kollega til en stikprøve undersøgelse. Sagde jeg at jeg må have set mistænksom ud? Han ville gerne vide hvad jeg havde i min taske og håndbagage. Hvornår den var pakket. Hvorfor den var pakket som den var og om jeg havde Greencard (arbejdstilladelse for US borgere).
En alt i alt lidt anderledes oplevelse af at lande i USA. Ikke fordi det gjorde noget for de var alle flinke og spørgsmålene var sikkert også brugbare for dem og så gik det stadig en del hurtigere end det normalt gør bare i imigrations alene.

Sidste stop i SFO lufthavn var Dollar hvor jeg skulle hente min lejebil. Blev mødt af en venlig inder der meget meget meget gerne ville have mig til at opgradere min bil nu jeg var på forretningsrejse. Det kostede kun $10 ekstra per dag, men jeg takkede pænt nej da jeg jo bare skal fragtes fra A-B og ikke er på bilferie. Jeg ved ikke om det pissede min indiske ven af, men jeg tror det lykkes dem at finde den mindste bil de havde overhoved og så har den gået en del km og er rimelig medtaget inden i. Ens første tanke er… Jeg har fået “The loaner”.

Videre til hotellet der i denne omgang er Hyatt Regency Santa Clara (ligger lige udtil Tasman Drive og dermed lige ved Cisco). Lækkert hotel. Lidt dyrere end sidst, men så er morgenmad og parkering med i prisen (så lidt billigere end sidste :o) ).
Har fået et ok værelse med balkon, der er wifi dækning på værelse, men ingen HD kanaler. Det eneste rigtige minus ved hotellet er at restauranten ikke er specielt god.

Smuttede i seng kl. 21:00, så var Hr. Olsen træt.